Кантакты

222120, Мінская вобл., г. Барысаў,
вул. Н-Нёман, 22, т. (177) 72-38-96
эл.-пошта: bor_belgim2@rambler.ru

Энергосбережение

Самы складаны месяц вучэбнага года?

 

 

 

 

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў Дзяржаўнай установы адукацыі «Беларускамоўная гімназія №2 г. Барысава»

1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Дадзеныя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з падпунктам 4.6 пункта 4 артыкула 20 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, пунктам 32 Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджанага пастанаўленнем Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 №283 са змяненнямі і дапаўненнямі, унесенымі пастанаўленнямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 04.02.2014 №9, ад 10.04.2014 №38, Статутам Дзяржаўнай установы адукацыі «Беларускамоўная гімназія №2 г. Барысава» (далей - гімназія), іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2. Правілы ўстанаўліваюць распарадак для навучэнцаў, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзін у будынку, на тэрыторыі гімназіі, а таксама ў пазаўрочных, пазакласных мерапрыемствах з удзелам навучэнцаў гімназіі.

1.3. Мэты  правіл:

- стварэнне спрыяльнай рабочай абстаноўкі, неабходнай для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу;

- забеспячэнне паспяховага засваення навучэнцамі адукацыйных праграм;

- выхаванне павагі да асобы, яе правоў;

- удасканаленне культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.4. Дысцыпліна ў гімназіі падтрымліваецца на аснове павагі ўсіх суб'ектаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, работнікаў, законных прадстаўнікоў непаўналетніх). Прымяненне метадаў фізічнага і псіхалагічнага ўздзеяння ў гімназіі недапусцімы.

 

2. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ ГІМНАЗІІ

2.1. Навучэнцы  абавязаны:

- выконваць Статут гімназіі, рашэнні савета гімназіі, педагагічнага савета, савета старшакласнікаў, дадзеныя правілы, інструкцыі па ахове працы, правілы пажарнай бяспекі, выконваць патрабаванні кіраўніцтва і педагогаў з мэтай забеспячэння ўмоў для арганізацыі адукацыйнага працэсу;

- паводзіць сябе ў гімназіі і па-за яе тэрыторыі так, каб не страціць свій гонар і павагу, не парушыць добрае імя гімназіі;

- наведваць гімназію ў вызначаны для гэтага час і не прапускаць вучэбныя заняткі, іншыя формы адукацыйнага працэсу без уважлівай прычыны. У выпадку пропуску навучэнец прадастаўляе класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы або заяву бацькоў (асоб, якія іх за змяняюць) аб прычыне адсутнасці;

- знаходзіцца ў гімназіі на працягу вучэбнага часу, прадугледжанага раскладам; пакідаць тэрыторыю гімназіі ў нявызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка або дзяжурнага члена кіраўніцтва (дырэктара, намеснікаў дырэктара);

- добрасумленна вучыцца, засвойваць вучэбную праграму, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;

- удзельнічаць у самаабслугоўванні і грамадска-карыснай працы;

- вітацца з работнікамі і наведвальнікамі гімназіі, праяўляць павагу да старэйшых, клапаціцца аб малодшых; навучэнцы ўступаюць дарогу педагогам, дарослым, старэйшыя навучэнцы - малодшым, хлопчыкі - дзяўчынкам;

- вырашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна, на прынцыпах узаемнай павагі; калі такое немагчыма - звяртацца па дапамогу да класнага кіраўніка, да педагога сацыяльнага, да кіраўніцтвагімназіі;

- берагчы маёмасць гімназіі, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца як да сваіх, так і да чужых рэчаў;

- сачыць за сваім знешнім выглядам, насіць школьную форму.

2.2. Забараняецца:

- прыносіць у гімназію і на яе тэрыторыю зброю, выбуховыя, хімічныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, спіртныя напоі, наркотыкі, таксічныя рэчывы і яды, іншыя рэчывы, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю акружаючых;

- курыць у будынку, на тэрыторыі гімназіі і ў іншых грамадскіх месцах;

- выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку;

- прыходзіць у гімназіюў бруднай, пакамячанай вопратцы, непрыстойна кароткім або адкрытым адзенні, адкрыта дэманстраваць прыналежнасць да розных субкультур і г.д .;

- хадзіць па гімназіі без неабходнасці ў верхняй вопратцы і галаўных уборах;

- гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару; у адваротным выпадку класныя кіраўнікі, настаўнікі, дзяжурныя педагогі могуць забрацьрэчы да прыходу законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.

 

3. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ ГІМНАЗІІ

3.1. Навучэнцы маюць права на:

- атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

- ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

- карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі;

- канікулы;

- атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

- бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай гімназіі;

- атрыманне сацыяльна- педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў ;

- заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўнай, культурна-масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці, а таксама ў іншых адукацыйных мерапрыемствах;

- удзел у кіраванні гімназіяй;

- удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, фестывалях, выставах, канферэнцыях, сімпозіумах, кангрэсах, семінарах і ў іншых адукацыйных мерапрыемствах, у спартыўна-масавай, грамадскай, даследчай, інавацыйнай дзейнасці;

- удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

- iншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства, лакальнымі прававымі актамі гiмназii.

 

4. ПРЫХОД І АДЫХОД НАВУЧЭНЦАЎ З ГІМНАЗІІ

4.1. Прыходзіць у гімназію неабходна за 10-15 хвілін да пачатку вучэбных заняткаў, мець акуратны выгляд і адпаведную прычоску.

4.2. Неабходна мець з сабой дзённік (асноўны дакумент навучэнца) і ўсе неабходныя для навучальных заняткаў прыналежнасці.

4.3. Вучні кожны дзень карыстаюцца гардэробам, пакідаючы ў ім верхнюю вопратку.

4.4. Перад пачаткам вучэбных заняткаў навучэнцы павінны ўдакладніць расклад і прыйсці ў кабінет да першага званка, увайсці ў кабінет і падрыхтавацца да ўрока.

4.5. Пасля заканчэння вучэбных заняткаў, класных гадзін, факультатыўных заняткаў, фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых, культурна-масавых мерапрыемстваў трэба атрымаць адзенне з гардэроба, акуратна апрануцца і пакінуць гімназію, выконваючы правілы ветлівасці.

 

5. ЗНЕШНІ ВЫГЛЯД НАВУЧЭНЦАЎ ГІМНАЗІІ

5.1 У 1-11 класах навучэнцы выкарыстоўваюць дзелавы стыль адзення – гэта строгі, вытрыманы стыль, які павінны насіць вучні для наведвання гімназіі. Адзенне дзелавога стылю можа быць выканана з тканіны рознай структуры - шэрсці, паўшэрсці, бавоўны, камбінаванай тканіны. Абутак павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення.

5.2 Для  дзяўчынак  у камплект адзення уваходзіць  карычневая ці цёмна-сіняя сукенка і фартух чорнага і белага колеру. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світар і камізэлька.

5.3 Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект адзення могуць уваходзіць   піджак, камізэлька, штаны, кашуля з кароткімі  і доўгімі рукавамі, гальштук. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світэр і камізэлька.

 

6. ПАВОДЗІНЫ НАВУЧЭНЦАЎ ГІМНАЗІІ НА ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАХ

6.1. Вучні займаюць свае месцы ў кабінеце так, як гэта ўстанаўлівае класны кіраўнік або настаўнік-прадметнік, з улікам псіхафізічных асаблівасцей вучняў і іх здароўя.

6.2. Кожны настаўнік вызначае спецыфічныя правілы пры правядзенні заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Гэтыя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі.

6.3. Перад пачаткам вучэбнага занятка навучэнцы павінны падрыхтаваць сваё рабочае месца і ўсё неабходнае для работы ў класе.

6.4. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць для прывітання і садзяцца пасля таго, як настаўнік адкажа на прывітанне і дазволіць сесці; падобным чынам навучэнцы вітаюць любога дарослага чалавека, які ўвайшоў у клас у час заняткаў.

6.5. У выпадку спазнення на ўрок навучэнец павінен пастукацца ў дзверы кабінета, зайсці, павітацца з настаўнікам, папрасіць прабачэння за спазненне і папрасіць дазволу сесці на месца.

6.6. Час вучэбных заняткаў павінен выкарыстоўвацца толькі для навучальных мэт; нельга шумець, весці лішнія гутаркі, гуляць і г.д.

6.7. Па першым патрабаванні настаўніка (класнага кіраўніка) павінен прад'яўляцца дзённік; любыя запісы ў дзённіках навучэнцамі павінны выконвацца акуратна; пасля кожнага вучэбнага тыдня законныя прадстаўнікі непаўналетняга навучэнца ставяць свой подпіс у дзённіку.

6.8. Пры гатоўнасці задаць пытанне або адказаць варта падняць руку і атрымаць дазвол настаўніка.

6.9. Калі вучню неабходна выйсці з класа, ён павінен папрасіць дазволу настаўніка.

6.10. Званок з урока - гэта сігнал для настаўніка. Толькі калі настаўнік абвесціць аб заканчэнні навучальнага занятка, навучэнцы маюць права ўстаць, навесці чысціню і парадак на сваім рабочым месцы, выйсці з класа.

6.11. Вучні павінны мець спартыўную форму і абутак для вучэбных заняткаў па фізічнай культуры і здароўі, а таксама спецыяльную вопратку для вучэбных заняткаў па працоўным навучанні. Пры адсутнасці такога адзення навучэнцы застаюцца ў класе, у спартыўнай зале, але да заняткаў не дапускаюцца.

6.12. Забараняецца ў час вучэбных заняткаў карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прыладамі, якія не адносяцца да адукацыйнага працэсу; варта адключыць усе тэхнічныя прылады (плэеры, навушнікі, гульнявыя прыстаўкі і інш.), перавесці мабільны тэлефон у ціхі рэжым і прыбраць яго са стала; у выпадку парушэння дадзенага правіла настаўнік мае права выключыць тэхнічную прыладу на час вучэбнага занятка. Пры неаднаразовым парушэнні гэтых патрабаванняў рэч вяртаецца толькі ў прысутнасці законных прадстаўнікоў непаўналетняга.

 

7. ПАВОДЗІНЫ НАВУЧЭНЦАЎ ГІМНАЗІІ НА ПЕРАПЫНКУ

7.1. Навучэнцы абавязаны выкарыстоўваць час перапынку (перамены) для адпачынку.

7.2. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах неабходна прытрымлівацца правага боку.

7.3. У час перапынкаў навучэнцам забараняецца:

- шумець, перашкаджаць адпачываць іншым бегаць па лесвіцах, каля аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

- штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых праблем;

- ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас любых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.

       Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь.

       У выпадку адмены наступнага навучальнага занятка навучэнцы могуць знаходзіцца ў фае, бібліятэцы ці сталовай гімназіі.

 

8. ПАВОДЗІНЫ НАВУЧЭНЦАЎ ГІМНАЗІІ Ў СТАЛОВАЙ

8.1. Навучэцы выконваюць правілы гігіены: знаходзяцца ў памяшканні сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ядой.

8.2. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, падтрымліваць парадак, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры прыёме ежы.

8.3. Ужываць ежу і напоі, набытыя ў сталовай і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд пасля прыняцця ежы.

 

9. ПАВОДЗІНЫ НАВУЧЭНЦАЎ ГІМНАЗІІ ПАДЧАС ПРАВЯДЗЕННЯ ПАЗАЎРОЧНЫХ, ПАЗАКЛАСНЫХ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ

9.1. Перад правядзеннем мерапрыемстваў навучэнцы абавязаны праходзіць навучанне па правілах бяспечных паводзін.

9.2. Патрэбна строга выконваць усе ўказанні кіраўніка групы пры правядзенні масавых мерапрыемстваў, пазбягаць любых дзеянняў, якія могуць быць небяспечныя для ўласнага жыцця і для навакольных.

9.3. Навучэнццы павінны быць дысцыплінаванымі, не адхіляцца ад устаноўленага маршруту руху, быць разам з групай.

9.4. Неабходна строга выконваць правілы асабістай гігіены, своечасова паведамляць кіраўніку групы аб пагаршэнні здароўя ці траўме.

9.5. Навучэнцы павінны паважаць мясцовыя традыцыі, беражліва ставіцца да прыроды, помнікаў гісторыі і культуры, да сваёй і дзяржаўнай мясцовасці.

9.6. Забараняецца прымяняць адкрыты агонь (свечкі, феерверкі, хлапушкі, вогнішчы і інш.), арганізовываць светлавыя эфекты з ужываннем хімічных, піратэхнічных і іншых сродкаў, здольных выклікаць узгаранне.

 

10. ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ ГІМНАЗІІ

10.1. Падставай для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, віноўнае (наўмыснае або па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі гімназіі ў выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці):

- спазненне ці няяўка без уважлівых прычын на вучэбныя заняткі;

- парушэнне дысцыпліны ў час адукацыйнага працэсу;

- невыкананне без уважлівых прычын законных патрабаванняў педагагічных работнікаў;

- абраза ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

- распаўсюджванне інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

- пашкоджанне будынк, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці гімназіі;

- невыкананне (парушэнне) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі;

- распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на іншай тэрыторыі гімназіі альбо з'яўленне ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

- курэнне (спажыванне) тытунёвых вырабаў у будынку і на іншай тэрыторыі гімназіі;

- іншыя супрацьпраўныя дзеянні (бяздзейнасці).

10.2. За здзяйсненне навучэнцамі дысцыплінарнага праступка ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, прадугледжаная Кодэксам аб адукацыі Рэспублікі Беларусь.

10.3.         Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца навучэнец, які дасягнуў да здзяйснення дысцыплінарнага праступка ўзросту чатырнаццаці гадоў.

10.4.         Да навучэнца, які здзейсніў  дысцыплінарны праступак і не дасягнуў узросту, калі  наступае дысцыплінарная адказнасць, могуць прыменяцца меры педагагічнага  ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце, на савеце па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх і іншыя  меры педагагічнага ўздзеяння, якія не пярэчаць заканадаўству).

10.5.         За здзяйсненне дысцыплінарнага праступка да навучэнца  могуць быть прыменены наступныя меры дысцыплінарнага ўздзеяння:

- заўвага;

- вымова;

- выключэнне.

10.6. Выключэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці  можа быць прыменена  за:

- працяглую адсутнасць  без уважлівых прычын на вучэбных занятках на працягу навучальнага года;

- сістэматычнае (паўторнае на  працягу навучальнага года) невыкананне ці выкананне не на патрэбным узроўні  абавязкаў навучэнца, калі да яго раней прымяняліся меры дысцыплінарнага ўздзеяння.

10.7. Выключэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці  не прыменяецца да навучэнца, які не завяршыў засваенне адукацыйнай праграмы базавай адукацыі;

- навучэнцу, які не дасягнуў  узросту шаснаццацці гадоў.

10.8 Права выбару меры дысцыплінарнай адказнасці  належыць дырэктару гімназіі. Пры выбары меры дысцыплінарнай адказнасці  павінны ўлічвацца цяжкасць дысцыплінарнага праступка, прычыны і абставіны, пры якіх ён здзейснены, папярэднія паводзіны навучэнца.

10.9 Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказана і ўстаноўлена загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага ўдзеяння, выдадзеным дырэктарам гімназіі.

10.10. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, не абавязаны даказваць сваю невінаватасць.

10.11. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, законныя прадстаўнікі  непаўналетняга, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:

- знаёміцца з усімі матэрыяламі, якія пацвярджаюць віну навучэнца, здымаць з іх копіі;

- даваць тлумачэнні і  прадстаўляць  доказы  ці адказацца ад  тлумачэнняў;

- быць заслуханымі ў ходзе любой закранаючай іх інтарэсы разборкі, прысутнічаць на ёй;

- атрымоўваць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;

- азнаёміцца з загадам аб прымяненні  меры дысцыплінарнага ўздзеяння  і атрымаць яго копію;

- абскардзіць загад  аб прымяненні  меры дысцыплінарнага ўздзеяння.

10.12. Прычынай для прыцягнення навучэнцаў  да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў гімназіі.

10.13. Да прымянення дысцыплінарнага ўздзеяння  дырэктар гімназіі обавязаны паведаміць аднаму з законных прадстаўнікоў непаўналетняга аб магчымасці прыцягнення гэтага непаўналетняга да дысцыплінарнай адказнасці, запрасіць у навучэнца тлумачэнне ў пісьмовым выглядзе, якое вучань павінен прадставіць на працягу 5 каляндарных дзён. У выпадку адказу даць тлумачэнне складаецца акт, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў гімназіі.

10.14. Адказ навучэнца даць тлумачэнне ў пісьмовым выглядзе не перашкаджае прымяненню да яго  меры дысцыплінарнага ўздзеяння.

10.15. За кожны дысцыплінарны праступак можа быць прыменена толькі адна мера дысцыплінарнага ўздзеяння.

10.16. Прымяненне выключэння ў якасці  меры дысцыплінарнага ўздзеяння  да непаўналетняга дапускаецца толькі пасля ўведамлення гімназіі камісіі па справах непаўналетніх Барысаўскага раённага выканаўчага камітэта і аддзела адукацыі, спорту і турызму Барысаўскага раённага выканаўчага камітэта.

10.17. Рашэнне аб прымяненні  меры дысцыплінарнага ўздзеяння да навучэнца прымаецца на падставе матэрыялаў, якія ўтрымліваюць факты здзяйснення ім дысцыплінарнага праступка.

10.18. Дырэктар гімназіі мае права, а па ініцыятыве навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці (законнага прадстаўніка непаўналетняга), абавязаны асабіста заслухаць тлумачэнні навучэнца, яго заявы, скаргі.

10.19. Навучэнец можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней аднаго месяца з дня выяўлення дысцыплінарнага праступка (дзень, калі пра праступак стала вядома  педагагічнаму работніку гімназіі, не ўлічваючы час хваробы навучэнца, знаходжання яго на канікулах). Дысцыплінарнае ўздзеянне можа быць прыменена да навучэнца  не раней чым праз сем дзён пасля накіравання ўведамлення аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

10.20. Меры дысцыплінарнага ўздзеяння да навучэнца  не могуць быць прыменены пазней шасці месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнага праступка.

10.21. Рашэнне аб  прымяненні меры дысцыплінарнага ўздзеяння да непаўналетняга афармляецца загадам  дырэктара гімназіі, у якім павінны быць звесткі  аб навучэнцу , які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, аб здзейсненым дысцыплінарным праступку, форме віны (наўмысна ці па неасцярожнасці) , доказ віны, указанне меры дысцыплінарнага ўздзеяння.

10.22. Загад дырэктара гімназіі аб прымяненні  меры дысцыплінарнага ўздзеяння аб’яўляецца навучэнцу пад подпіс на працягу трох каляндарных дзён. Навучэнец, які не азнаёмлены з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага ўздзеяння , лічыцца не прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці. Адказ навучэнца ад азнаямлення з загадам афармляецца актам , які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў гімназіі.

10.23. У тэрмін, устаноўлены для аб’яўлення загада  аб прымяненні меры дысцыплінарнага ўздзеяння , не ўваходзіць хвароба навучэнца ці канікулы.

10.24. Школа на працягу  пяці каляндарных дзён  з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга інфарміруе аб гэтым у пісьмовым выглядзе аднаго з яго законных прадстаўнікоў.

10.25. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага ўздзеяння  заносяцца ў асабістую справу навучэнца .

10.26. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага ўздзеяння да навучэнца можа быць абскарджана  навучэнцам; асобай, выключанай са гімназіі, законным прадстаўніком непаўналетняга ў вышэйстаячую арганізацыю ці суд на працягу аднаго месяца.

10.27. Навучэнец лічыцца не прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці, калі на працягу аднаго года з дня прымянення да яго меры дысцыплінарнага ўздзеяння ён не будзе паўторна прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае ўздзеянне здымаецца аўтаматычна без выдання загада.

10.28. Дырэктар гімназіі, які прымяніў меру дысцыплінарнага ўздзеяння да навучэнца, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве ці па просьбе навучэнца. 

10.29. Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага ўздзеяння афармляецца загадам дырэктара гімназіі.

10. ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

10.1. Правілы дзейнічаюць на ўсёй тэрыторыі гімназіі і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў гімназіі.

10.2. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце гімназіі, вывешваюцца ў гімназіі на відным месцы для агульнага азнаямлення.